Uw zoekresultaat voor 'FAQ générales CPMO/POOL'

Ombudsman Search Keyword block

Wat doet de ombudsman met mijn gegevens?

Elke ombudsman is gebonden aan het beroepsgeheim. Dat betekent dat hij de informatie die hij van u krijgt, vertrouwelijk behandelt.

208

Moet ik lang wachten op een oplossing?

De ombudsman laat snel weten of hij uw klacht in behandeling neemt.

112

Wat kan het netwerk van ombudsdiensten voor u betekenen?

Het netwerk van Belgische ombudsdiensten telt momenteel 26 leden.

402

Wat gebeurt er wanneer ik mijn klacht niet ingediend heb bij de juiste ombudsman?

Alle ombudsmannen op deze website leven dezelfde principes na.

210

Speelt de ombudsman niet onder één hoedje met de overheden of de diensten die hem benoemen of waarvoor hij bevoegd is?

Neen, omdat elke ombudsman zijn onafhankelijkheid koestert als zijn hoogste goed. 

Deze onafhankelijkheid heeft drie kanten: 

111

Hoe werkt een ombudsman?

Alle ombudsmannen op deze website passen de “10 geboden” van een volwaardige ombudsman toe:

110

Hoeveel kost de hulp van een ombudsman?

De diensten van een ombudsman zijn gratis! 

Als hij een 0800 nummer heeft, belt u zelfs gratis. 

109

Moet ik stappen ondernemen vooraleer een ombudsman te contacteren?

Ja. 

U moet eerst proberen om uw probleem op te lossen met de administratie of de dienst waarover u klachten heeft. 

108