
De federale Ombudsman kan je helpen als:
Enkele voorbeelden van federale overheidsdiensten:
De federale Ombudsman kan je niet helpen als je probleem niet over een federale overheidsdienst gaat of als er een andere ombudsman is die je kan helpen.
Zo kan hij je bijvoorbeeld niet helpen als je een probleem hebt met:
De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.
Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.
De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.
Leuvenseweg 48 bus 6
1000 Brussel
Bezoek op afspraak
0800 999 61 of +32 2 289 27 27 (vanuit het buitenland)
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 9u00 tot 12u30
Donderdag van 13u00 tot 16u30