Wanneer je problemen ondervindt met een Brusselse overheidsdienst (gewest, gemeente of OCMW) zoekt Ombuds Brussel een oplossing.
Ombuds Brussel kan je helpen als je een probleem hebt met een Brusselse overheidsdienst:
Ombuds Brussel is niet bevoegd om klachten te behandelen over:
De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.
Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.
De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.
Oud Korenhuis 1 - 1000 Brussel
(bezoek enkel op afspraak)
02 549 67 00
bereikbaar op maandag en donderdag van 14u tot 17u
en op dinsdag, woensdag en vrijdag van 9u tot 12u