Ombudsman van de gemeente Schaarbeek

De Ombudsman van de gemeente Schaarbeek heeft twee grote opdrachten. Die voert hij/zij volledig onafhankelijk uit:
- De klachten van de burgers over de werking en de handelingen van de administratieve diensten van de gemeente ontvangen en behandelen;
- Op basis van deze klachten aanbevelingen indienen bij het bestuur om structurelere veranderingen voor te stellen.
Nawel HAMMAMI
Colignonplein
1030 Schaarbeek
1030 Schaarbeek
Telefoon: 02 244 73 70
E-mail: ombudsman@schaerbeek.be
Openingsuren:
Op afspraak
Waar zit u mee?

17.01.22
91.096 klachten behandeld door het Belgische netwerk van de ombudsmannen
Doel van het netwerk is bekendheid te geven aan de ombudsmannen, de toegang van het publiek tot hun dienstverlening te verbeteren, de samenwerking

10.06.21
Ontmoeting met de Kamervoorzitster
De voorzitter van het netwerk, Marc BERTRAND, heeft de door de vereniging nagestreefde doelstellingen gepresenteerd.
12.02.21
Resolutie over de toegang tot internet
De leden van het Belgische netwerk van ombudsmannen (het Permanent overleg Ombudslui, kortweg POOL) hebben een resolutie aangenomen waarin zij de f

09.02.21
De Verenigde Naties roepen op om de rol van de ombudsmannen te versterken
De resolutie die de rol van de ombudsmannen wil versterken werd unaniem aangenomen tijdens de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 16 de

24.03.20
Coronavirus: ombudsmannen blijven tot uw dienst
De Belgische ombudsmannen herinneren u er aan dat hun diensten altijd voor u beschikbaar zijn.

10.01.20
Een probleem met de kinderbijslag: bij wie kunt u terecht?
Hoeveel kinderbijslag een kind krijgt en bij welke diensten u terechtkunt voor de uitbetaling ervan, hangt af van de woonplaats van uw kind.