Ombudsvrouw stad Antwerpen

Ombudsvrouw stad Antwerpen

De Ombudsvrouw van de stad Antwerpen is een lokale Ombudsdienst, bevoegd voor klachten over de Antwerpse stadsadministratie.

Wat doet deze dienst wel?

Bij de Ombudsvrouw van de stad Antwerpen kan je terecht met klachten over 

  • de stadsdiensten en het OCMW
  • de lokale Politie
  • het Zorgbedrijf
  • het stedelijk onderwijs
  • de stedelijke vzw's en de Antwerpse sociale huisvestingsmaatschappijen
  • alle organisaties en diensten die een taak uitvoeren van stedelijk belang.

Wat doet deze dienst niet?

De Ombudsvrouw van de stad Antwerpen behandelt geen klachten over regionale of federale overheidsdiensten.

Hoe werkt het?

  1. Neem eerst contact op met de organisatie of dienst.

    De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.

  2. Kreeg je geen antwoord of geen oplossing?

    Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.

  3. Dien je klacht in.

    De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.

Contacteer Ombudsvrouw stad Antwerpen

Adres

De Coninckplein 25 2060 Antwerpen 
(bezoek mogelijk van maandag tot en met donderdag van 9u tot 12u of na afspraak)

Telefoon

0800 94 843
bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 9u tot 16u 
vrijdag van 9u tot 12u30