Ombudsdienst bij de MIVB

Ombudsdienst bij de MIVB

De Ombudsdienst bij de MIVB behandelt klachten over de diensten van de MIVB in Brussel.

Wat doet deze dienst wel?

De Ombudsdienst bij de MIVB kan je bijvoorbeeld helpen bij klachten over: 

  •  je vervoersbewijs
  • het gedrag van het personeel van de MIVB
  • het vervoersnetwerk (dienstregeling, lijnen...)

Wat doet deze dienst niet?

De Ombudsdienst bij de MIVB kan u niet helpen:

  • Als u geen gebruiker bent van de MIVB
  • Als uw klacht betrekking heeft op de verkeersregels

Hoe werkt het?

  1. Neem eerst contact op met de organisatie of dienst.

    De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.

  2. Kreeg je geen antwoord of geen oplossing?

    Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.

  3. Dien je klacht in.

    De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.

Contacteer Ombudsdienst bij de MIVB

Adres

Jonkerstraat 3
1000 Brussel