Consumentenombudsdienst

De Consumentenombudsdienst functioneert als uniek loket bij geschillen tussen consument en onderneming.

Deze  autonome openbare dienst informeert consumenten en ondernemingen over hoe geschillen opgelost kunnen worden zonder naar de rechtbank te moeten stappen. Zelf bemiddelt de Consumentenombudsdienst bij alle geschillen die niet tot de bevoegdheid van een andere ombudsman behoren.

 

Consumentenombudsdienst
North Gate II
Koning Albert II-laan, 8 bus 1
1000 Brussel
Telefoon: 02 702 52 00
E-mail: contact@consumentenombudsdienst.be
Openingsuren:
van maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur

Waar zit u mee?

Ombudsman
10.06.21
Ontmoeting met de Kamervoorzitster
De voorzitter van het netwerk, Marc BERTRAND, heeft de door de vereniging nagestreefde doelstellingen gepresenteerd.
Resolutie over de toegang tot internet
12.02.21
Resolutie over de toegang tot internet
De leden van het Belgische netwerk van ombudsmannen (het Permanent overleg Ombudslui, kortweg POOL) hebben een resolutie aangenomen waarin zij de f
Logo van ONU
09.02.21
De Verenigde Naties roepen op om de rol van de ombudsmannen te versterken
De resolutie die de rol van de ombudsmannen wil versterken werd unaniem aangenomen tijdens de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties op 16 de
Blijf thuis. Zorg voor jezelf. Zorg voor anderen. Hou vol.
24.03.20
Coronavirus: ombudsmannen blijven tot uw dienst
De Belgische ombudsmannen herinneren u er aan dat hun diensten altijd voor u beschikbaar zijn.
 Hieronder geven we aan bij wie u wel terechtkunt met een probleem met de kinderbijslag
10.01.20
Een probleem met de kinderbijslag: bij wie kunt u terecht?
Hoeveel kinderbijslag een kind krijgt en bij welke diensten u terechtkunt voor de uitbetaling ervan, hangt af van de woonplaats van uw kind.