Ombudsvrouw voor de Treinreizigers

Zij behandelt klachten over de NMBS, de andere spoorwegbedrijven in België en over de infrastructuurbeheerder Infrabel.

De klachten gaan onder meer over vertragingen, compensaties, vervoerbewijzen, boetes, enz.

Cynthia Van der Linden
Koning Albert II-laan, 8 bus 5
1000 Brussel
Telefoon: 0800 25 095
E-mail: klachten@ombudsrail.be
Openingsuren:
van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur

Waar zit u mee?

Blijf thuis. Zorg voor jezelf. Zorg voor anderen. Hou vol.
24.03.20
Coronavirus: ombudsmannen blijven tot uw dienst
De Belgische ombudsmannen herinneren u er aan dat hun diensten altijd voor u beschikbaar zijn.
 Hieronder geven we aan bij wie u wel terechtkunt met een probleem met de kinderbijslag
10.01.20
Een probleem met de kinderbijslag: bij wie kunt u terecht?
Hoeveel kinderbijslag een kind krijgt en bij welke diensten u terechtkunt voor de uitbetaling ervan, hangt af van de woonplaats van uw kind.
Het Centrum Particulieren van uw regio is het enige adres voor uw bezwaarschrift over uw belastingen.
28.11.17
Niet akkoord met uw belastingen?
Als u het bedrag op uw aanslagbiljet wil betwisten, heeft u zes maanden de tijd om een bezwaarschrift in te dienen.
De vertraging gaat over papieren aanvragen, meer bepaald voor tweedehandswagens geïmporteerd uit het buitenland, old-timers en tweedehands moto’s.
27.11.17
Vertraging voor je nummerplaat?
De overgrote meerderheid van aanvragen om nummerplaten in te schrijven, gebeurt