Ombudsfin

Ombudsfin

Bij Ombudsfin kan je terecht met klachten over je bank.

Wat doet deze dienst wel?

De Ombudsfin behandelt klachten van elke particulier (die als natuurlijke persoon voor zijn privébelangen optreedt) die klant is van:

  •  een bank
  • een kredietinstelling
  • een kredietbemiddelaar
  • een beursvennootschap
  • een vermogensbeheerder of beleggingsadviseur
  • een betalingsinstelling
  • een instelling voor elektronisch geld 

Uw probleem kan bijvoorbeeld betrekking hebben op:

  • een bankrekening
  • een banktransactie
  • een spaarrekening
  • een krediet
  • een domiciliëring of een doorlopende opdracht.

Wat doet deze dienst niet?

De Ombudsfin behandelt geen klachten van professionele klanten.

Hoe werkt het?

  1. Neem eerst contact op met de organisatie of dienst.

    De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.

  2. Kreeg je geen antwoord of geen oplossing?

    Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.

  3. Dien je klacht in.

    De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.

Contacteer Ombudsfin

Adres

North Gate II, Koning Albert II-laan 8 bus 2, 1000 Brussel

Telefoon

02 545.77.70 
bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8u30 tot 12u30