Ombudsdienst Gent

Ombudsdienst Gent

De Ombudsdienst van de stad Gent is een lokale ombudsdienst, bevoegd voor klachten over de Genste stadsadministratie.

Wat doet deze dienst wel?

Bij de Ombudsdienst van de stad Gent kan je terecht met klachten over: 

  • de Gentse stadsadministratie
  • Politiezone Gent
  • Brandweerzone Centrum
  • IVAGO
  • Thuispunt Gent

Wat doet deze dienst niet?

De Ombudsdienst van de stad Gent behandelt geen klachten over regionale en federale overheidsdiensten.

Hoe werkt het?

  1. Neem eerst contact op met de organisatie of dienst.

    De eerste stap is altijd: contact opnemen met de organisatie of dienst waarmee je een probleem hebt. Zo krijgen ze de kans om het zelf op te lossen.

  2. Kreeg je geen antwoord of geen oplossing?

    Als de dienst niet reageert, of als je het gevoel hebt dat je klacht niet ernstig wordt genomen, dan kan je bij een ombudsdienst terecht.

  3. Dien je klacht in.

    De ombudsman bekijkt je situatie, zoekt mee naar een eerlijke oplossing, en doet indien nodig aanbevelingen aan de dienst.

Contacteer Ombudsdienst Gent

Adres

Botermarkt 17, 9000 Gent

Bezoek kan elke werkdag van 9 tot 12.30 uur en op woensdag ook van 14 tot 17 uur. Of op afspraak.

Telefoon

09 266 55 00
Telefonisch bereikbaar elke werkdag van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.

 

Getuigenissen