Malik had een probleem met de ophaling van zijn afval

Malik woont in een cité in Gent tussen twee straten. Het is onduidelijk waar de inwoners het afval moeten aanbieden. De meeste inwoners verzamelen het samen op de hoek van de straat. De Gentse afvalophaaldienst IVAGO stuurde in april een brief waarin zij aan de bewoners vragen om hun afval aan te bieden voor hun eigen woning.  

Of hij het afval nu voor zijn eigen woning aanbiedt, of op de hoek van de straat, meermaals wordt het GFT-afval van Malik niet opgehaald.  

Malik heeft dit al verschillende keren aan IVAGO gemeld. Hij contacteert de Gentse Ombudsdienst om het probleem op te lossen. 

Wanneer de Ombudsdienst IVAGO om uitleg vraagt, krijgt die te horen dat de bewoners hun afval samen moeten aanbieden, in tegenstelling dus tot wat IVAGO zelf heeft gecommuniceerd in de brief. De Ombudsdienst vraagt IVAGO om een einde te maken aan de onduidelijkheid. 

IVAGO stuurt opnieuw een brief naar de bewoners met de boodschap dat ze het afval voor hun eigen woning moeten aanbieden. Na enkele mislukte inzamelingen lijkt de situatie nu duidelijk, en verloopt de inzameling correct.