Jan kreeg het sociaal tarief energie niet

Jan ontvangt een tegemoetkoming als persoon met een handicap op basis van een blijvende arbeidsongeschiktheid van 65 % en heeft dus recht op het sociaal tarief voor energie. Jan verhuist en wil gebruik blijven maken van het sociaal tarief voor energie. Hij heeft zijn energieleverancier het attest van de FOD Sociale zekerheid bezorgd voor zijn nieuw adres. Toch weigert zijn energieleverancier het sociaal tarief toe te passen. 

Jan contacteert de Ombudsdienst voor Energie.  

De Ombudsdienst voor Energie contacteert de leverancier. Die bekijkt Jans dossier en stelt vast dat er een vergissing gebeurd is en dat Jan foutieve informatie kreeg, namelijk dat het attest niet geldig zou zijn. Jan had een geldig attest voor het juiste adres waardoor sociaal tarief kon worden toegepast voor de periode waarin het contract actief was, ook na zijn verhuis. 

De leverancier herziet Jan zijn tarieven voor aardgas en elektriciteit. Hij betaalt voortaan ook op zijn nieuw adres het sociaal tarief, waardoor zijn energiefactuur een stuk goedkoper wordt.